Friday, March 13, 2009

Alhamdulillah.......?

"Katakanlah: "Siapakah yang memberi rezeki kepadamu
dari langit dan dari bumi?"
Katakanlah: "Allah", dan sesungguhnya kami atau kamu
(orang-orang musyrik), pasti berada dalam
kebenaran atau dalam kesesatan yang nyata. "

- Surah Saba' , Ayat 24 -


If God Answers Your Prayer, He is increasing your FAITH.
If He Delays, He is increasing you PATIENCE.
If He Doesnt Answer, He has Something BETTER for you.
...


Assalamualaikum,
Terima kasih Ya ILLAHI atas nikmatMU yang satu ini........
yes yes yes, saya sangat bersyukur today......................
at least for the time being, m grateful that m eligible to take the final exam, comprehensive exam
tadi jam10wib we were called to gather as to receive our ko-as result, they call it the judicium
result hasil dari exam2 department that we'd been thru for 3semesters sebagai dokter muda rumah sakit hasan sadikin ni
actually me myself memang belum dapat result 3departments which are paeds, surgery & forensic
surgery & forensic tu memang rasa confirmlah lulus
but paeds? itu yang sangat menyeramkan!!
& to make things worst, last tues i received the news 7orang dari kelompok paeds saya tak lulus!
saya sangat takut jika saya salah seorang dari yang tidak lulus itu, huuuuuuuuu..........
nak remedial exam paeds memang dah tak boleh,
nak taknak memang terpaksa menunggu judicium hari ni
fuhhh hanya ALLAH je yang tau betapa siksanya saya menunggu hari ini!
sampai immune tubuh lemah, m having influenza, cough & in subfebris
malam2 ditemani dengan mimpi2 tentang ketidaklulusan paeds department
(oh ya, lupa nak mention, if fail 1 dept, tak boleh amek final exam)
macam2lah saya dah plan, JIKA memang saya ditakdirkan untuk tidak lulus
tadi pun takda mood, orang ajak berbual pun i prefered to keep quiet
sampai radha pun tegur, muka saya pucat...........................
cuak sangat nak dapat result, seriously saya sangat takut ok!
but then, tepat jam 11wib barulah hati saya tenang, ALHAMDULILLAH
dokter kata jika nama anda tidak dipanggil, anda layak untuk menduduki ujian senin ini
DAN nama saya tidak diannounce!THANK YOU ALLAH!!!
then, tadi apa lagi, saya menangislah, hehehe ;D
i texted my parents & my sayang, informing the news
(thank you ayah, mak, din & sayang for all those prayers....)

after the judicium : muka post nanges, muehehe~

wani, dja & intan : dari awal happy je,
sebab diorang memang dah confirm lulus semua depts, hehehe

hall where the judicium took place
(photos : ihsan dari dja, nuhun pisan teh dja! ;D)


Alhamdulillah, tadi solat zohor sempat sujud syukur
tapi saya tau, saya tak boleh berpuas hati sekarang
sebab final exam senin, selasa, rabu nilah yang paling penting!
kalau tak lulus, tak boleh magang.............................
tak boleh magang, lambatlah saya graduate
lambat graduate, lambat kahwin? (yeke sayang?????)

okie dookie, gotta start studying now
the time is killing me!
tick-tock tick-tock~~~~~~~~~~~

p.s: congrats to my 2nd-cousin, khaldoun for scoring straight 10A1 in his spm exam! terernye awak khaldoun~ we are proud of u boy, keep up the good work aite! ;D

p.ss : balik dari judicium ke rumah dja & wani, nengok kain yang diorang beli untuk dibikin baju graduation, cantik!!! then tadi lepas zohor pergi ciwalk dengan intan, ezee, dja.....planned beli barang2 bilik & keperluan peribadi, tapi sempat beli kasut ni sebab ada bags & shoes fair, discount 75%, dapatlah rp49900, comfortable juga, murah ke tak?

p.ss: oh ya, timekaseh banyak intan, ezee, dja sebab temankan saya ke ciwalk! *muahmuahh*

4 comments:

khadijah said...

ainul...tahniah yer dah layak untuk sit for the compree exm.....n thanks yer dah belikan budak umah deja kek pandan...wat susah2 jer.....

ainwahid said...

ada rezki ni saja berbagi2, hehehe
dun mention it dja, njoy mkn aite!
oh & congrats too, study study~
ayo semangat! ;D

Anonymous said...

wuu.. skrg ni sure tgh focus studi for exam, lepas ni merdeka lah yek... ok ok, tak moh kaco!.. slamat menstudi n mengexamkan diri yek Ain :) wish u all the best!!!

ainwahid said...

k.nana ain habis exam dah, ehehe

khaldoun ape cerita?
amek course apa pasni?