Friday, May 1, 2009

taggy-taggy-taggy tag?

Assalamualaikum,
di pagi yang cerah ini, saya telah ditagged oleh dhieladotcom
(salam perkenalan juga dhiela! *wink2)
actually semua masakan yang pengen saya makan sekarang ni more to home food kot,
sebab tengah homesick skarang ni....
oh alangkah bestnya saya berada di johor bahru saat ini, uhuhu~

the tag Rules :-
1. Senaraikan 10 images makanan/minuman yang anda teringin nak makan saat ini.
2. Carian hendaklah dilakukan dengan Google dan paparkan image paling menggiurkan.
3. Turutan gambar hendaklah mengikut nafsu keinginan anda masing-masing.
4. Sila tag 6 orang lain untuk tugasan ini. Selamat menyelesaikan tugasan!

1. Tomyam

(photo courtesy of secret recipe)
actually teringin sangat nak makan tomyam mak saya...
tapi tomyam secret recipe pun sedap gak,
of courselah tak leh lawan tomyam mak!hehehe

2. puding custard
(photo courtesy of food is love)
gambar kat atas adalah banana custard puding,
nampak menarik kan?
yang menjadi dambaan adalah puding custard mak chom saya
yang pakai roti apollo as its base & grape jelly as the topping,
seriously sedap! *droooooooling*

3. soto ayam
(photo courtesy of csc)
saya takdelah suka sangat soto,
cuma soto buatan mak dik saya jelah
yang boleh membuatkan saya suka soto, muehehe

4. kek batik

(photo courtesy of noreen's weblog)
i thought this weekend if tak busy nak buat kek batik....
resepi express yang mak dik ajar,
still sedap ok! hahaha~

5. puding caramel
(photo courtesy of graphytipe)
dari kecik memang suka....
but since dessert ni sangat manis,
kena kurang2kan, haihhhh~

6. j.co freeze
(photo courtesy of detikhot)
lama tak minum,
i've gotta buy that green missy greasy this weekend!

7. laksa penang
(photo courtesy of rasamalaysia)
lama tak makan laksa penang mak..............
cuti hari tu pun mak tak buat, sebab nak carik2 ikannya yang leceh sket...
ke maybe saya dah kena amik alih bakat mak buat laksa penang ni?
chewah!hahahahahahaha ;P

8. secret recipe's walnut brownies(photo courtesy of secret recipe)
sangat tempting ok!
last time makan masa azan bagi as hantaran...
kat bandung takde pula secret recipe!
kena tunggu september nantilah kot. uhuhu

9. asam pedas ikan pari
(photo courtesy of resipidiana.blogspot)
i like asam pedas, i like ikan pari,
but what i like most is mak's asam pedas~
actually mak suka pakai ikan parang,
sedap sedap sedap, hehehe

10. secret recipe's mango delight
(photo courtesy of secret recipe)
saya memang suka kek,
infact i prefer to eat dessert than dishes,
patutla badan gemuk~ hohoho ;P
i never thought this cake was so delicious,
til ayah bought this cake for mak's birthday celebration,
yummy yummy yummy!

& now i'm tagging :
- intan
- dja
- wani
- azmah
- k. awin
- k.wawa
- abg. sam
- maryam
- asni
- shambie
- nina samad
- keyra halim
opst! tertagg 12orang pula, hahaha ;P
enjoy doing the tag peeps!
XoXo

1 comment:

Dhiela Dot Com said...

tempting ya seleksi food ain ... hahaha tpi jeles aaa ain ada 2 karamel ...dhiela ada satu je ahaks :) tq