Tuesday, September 8, 2009

meeting old friends?

Don't want to leave,
but we both know sometimes it's better to go.
Somehow I know we'll meet again,
not sure quite where and I don't know just when you're in my heart,
so until then, smile,
don't want to cry saying goodbye."
-The Muppets -

Assalamualaikum,
semalam adalah malam pertama saya berterawikh bersama keluarga
& semalam jugalah malam pertama saya berterawikh 20 rakaat untuk puasa kali ini
(kat indo buat 8 rakaat je, tu pun buat sendiri, sebab selalu balik habis buka, penat malam cepat gile kong, hehehe)
& semalam juga adalah kali pertama saya berterawikh di surau kg. mohd amin, JB
saya tanya mak, kenapa tak pergi masjid sultan abu bakar macam biasa,
dia kata surau ni best, ada air-cond, & tak jauh sangat dari umah,
ok alasan boleh diterima, hehehe
rupa2nya mak nak saya jumpa kawan lama saya.......

skarang JB ada dato bandar baru, & kawan lama saya tu anak dato bandar tu
nama dia ayla zafira, dulu satu sekolah rendah,
walaupun macam tak pernah sekelas, saya ingat lagi orangnye
sebab dulu dia cute, rambut pendek macam tomboy, suara serak2 sket, & berani orangnye =)
saya pun takde kawan lain bernama ayla, selain dia, hehehe
& yet, masa jumpa malam tadi i was like :
eyhhh, ayla!

sebelum ni mak pernah cerita, anak dato bandar dulu sigs rendah gak (sigs = sultan ibrahim girls' school);
mak : anak dato bandar sama batch ngan akak (akak = my family calls me akak), tapi mak lupa nama dia.... (mak just bagitau nama ayah dia)
me : ooo, urhm, if tau nama mesti akak kenal, hehehe

malam tadi:
me : eyh ayla!
ayla : eyh dah balik dah?
me : oh, aah, balik semalam ikut singapore (dia tau i was coming back for good)

*borak borak borak borak*

surprisingly banyak rupanya dia tau pasal saya,
& masa tu jugaklah mak bagitau ni lah anak bos mak, anak dato bandar
saya tau ayla was goin to australia suatu ketika dulu
tapi lupa buat degree ke masters, sorry ye ayla ;)
she's now working in iskandar invesment

bercakap pasal kawan lama ni, semalam jugak saya 'jumpa an old friend'
actually he's not directly my friendlah, he's a friend of my fiance
he sent me for a friend request few days ago
since semalam tengah facebook-hopping, i looked into his profile
tengah nengok2 photos dia: eyh macam kenal je this guy.......
so i buzzed him at facebook,
investigate punya investigate, rupa2nya dia dulu mengaji dengan nenek saya
haha, what a small world la kan!

hrm, tiba2 rindu nak jumpa kawan2 lama.......
esp. kurshians co2000
rindu..... =/

No comments: