Tuesday, December 23, 2008

post-paeds exam?

Once upon a time...
there live a lil' girl....
who's blasting out her music
so she won't hear her
own thoughts,
but it's stupid because the

lyrics keep reminding her
of what she's trying
to forget.

Assalamualaikum,
pagi tadi saya telah menduduki exam paeds.........................
& saya berasa sangat sedeh karena saya tidak performed
saya sedeh, sungguh sedeh, sedeh bangetttt... *sobsob*
saya tak sangka case dengue hemorrhagic fever (DHF) yang keluar
mungkin silap kami (my groupmates & me) sebab focus ke cases lain
seperti tetralogy of fallot, kejang demam, iron deficiency anemia (IDA)
cases yang lebeh mencabar untuk keluar exam
cases yang belum pernah keluar exam lagi......................
ternyata case senang macam DHF yang keluar!
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
DHF senang & saya tak boleh jawab!
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!
boleh la jawab, cuma therapy & few penatalaksanaan yang menjawab dengan ragu2
sebab tak ingat, sebab tak hafal betul2! (dosis obat & fluid therapy doses tak ingat!)
otak dah penuh dengan info2 cases lain
cases yang belum keluar exam (DHF dah keluar 6batches before)
then pagi tadi before exam ada sumber2 yang boleh dipercayai kata confirm IDA keluar
haaaaaaaa lagi la memang terus hafal mati IDA!
tapi bila dapat je exam ques nengok keluhan utama ---> demam kurang 7 hari
otak terus je blank! demam demam demam????
OMG! anemia patient selalu datang dengan keluhan pucat or maybe kuning
mana plak datang demam ni?????????
my mind was blank for a while.......................................
*nak nanges, tapi memang air mata tak boleh nak keluar ni*
but i did try my best, trying hard to remember apa yang dah penah baca
cuma disappointed sebab i thought i could perform this paeds exam........... *speechless*
(serious saya memang terpikir sumber2 yang bagitau IDA keluar tu, adakah dia sengaja mensabotage yang lain so that kami tak boleh jawab exam???? mungkin juga! karena itulah tabiat few students kat sini, haihhhh.....*geleng kepala*)
*dah tak boleh nak nanges ni*
lepas exam i called my sayang...........
shockingly he told me that he was in the hospital
admitted due to DHF!
haaaaaaa lagila macam nak pitam kan!
DHF lagi! *toingtoing*
i knew he was having a fever yesterday
he even had mc for 2 days, suspected dengue
he had to come back to the hospital today to amek darah if demam tak kurang
tak sangka plak at 10am wib dia dah kene admitted
rasa macam dah kene jinx plak dengan DHF, huuuuuu
but luckily dia acah2 sajeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
(rasa macam nak cekik je, haha~)
ok la saya nak study DHF ni, although dah habes exam
i hafta know, kene ingat sampai mati ni, seriously!
*rasa keciwaaaaa yang teramat sangat.........................*
till then,
XoXo

p.s: i'm tawakal-ing, & kene lebih2kan doa, moga lulus paeds ni, insyaALLAH, aminnnn.... tolong doain juga ya? huuuuu......
pss: thanxalot to intan, wani & dja (saya jumpa kat mesko during lunch break tadi) yang telah mencomforted saya pasal exam tadi, makaseh banyak temen2! *hugsss* oh & gudluck guys for the kulit&kelamin exam! ayo semangat!
psss: nowadays saya tengah follow sinetron indo berjudul Alysa, nia ramadhani berlakon, tapi as usualla dia pegang watak jahat, but who cares, saya cuma mau nonton christian sugiono yang cakep itu! haha~
p.ssss: currently listening to....

1 comment:

Anonymous said...

kak ainul...yan pun sedeyyyy tak dpt jawab...and was jinxed as well haihhhhh~~~~